אולי אלה המשכורות הגבוהות, שעות העבודה הארוכות או המשרד הפרטי – בכירים מבזבזים יותר זמן עבודה על קניות באינטרנט.
חברות בארצות הברית וגם באירופה מורגלות בתופעה של ירידה בתפוקה בתקופת חגי החורף שכבר החלה, ויש לה מקבילה גם בישראל, במיוחד לאחר שיום שישי השחור הצליח להפוך למסורת גם כאן. אבל מי חשב שלחלק גדול מההידרדרות בתפוקה אחראים דווקא אלה שממוקמים במשרד הפינתי?
סקר של CareerBuilder מצא שמועסקים בדרגים בכירים, כלומר, סמנכ"לים, נשיאים וסגני נשיאים, נוטים יותר לנצל את שעות העבודה לקניות ברשת בהשוואה לעובדים בדרגים הנמוכים ולעובדים מקצועיים. הסקר כלל 2,203 מגייסים ומקצועני משאבי אנוש ו-3,103 עובדים במשרה מלאה בארצות הברית. 53% מהמועסקים המשמשים בתפקידי ניהול בכירים אמרו שיערכו קניות מקוונות בזמן העבודה. זה 7% יותר מאשר אנשי הסגל הזוטרים יותר שהצהירו שיעשו זאת. המספרים האלה עשויים להסביר את העלייה שנראתה לאחרונה במספר הבוסים שמרשים לאנשים שלהם לבצע קניות ברשת במהלך שעות העבודה (על פי מחקר של חברת Robert Half Technology שבוצע לפני שנה).
סולחים על קניות קטנות
"כל עוד התפוקה ושירות הלקוחות עונים לציפיות, המעסיקים סלחנים ביחס לכמות קטנה של קניות לחגים בעבודה," אמרה רוזמרי הפנר, סגנית נשיא בתחום משאבי האנוש ב-CareerBuilder. "מומלץ עדיין, על כל פנים, להיות ערים לקווים המנחים של החברה לשימוש באינטרנט, כיוון שאחד מכל ארבעה מנהלים אמר לנו שפיטר מועסקים בשל שימוש באינטרנט שאינו קשור לעבודה."
מועסקים בתעשיות צווארון לבן ומקצוענים נמצאו כבעלי נטייה חזקה הרבה יותר לבלות את שעות העבודה בקניות מקוונות, כאשר אלה השייכים לתחום ה-IT מובילים את הרשימה (71%). 66% מהמועסקים בשירותים המקצועיים והעסקיים הצהירו שיבצעו קניות ברשת בעונת החגים הנוכחית. אחריהם ברשימה מגזר השירותים הפיננסיים שבו 60% הצהירו שיעשו זאת.
58% מאלה שאמרו שיעשו קניות דיווחו שהם מתכננים להקדיש לכך פחות משעה אחת בעונה זאת. 30% צפו שיקדישו לעניין שעה עד שלוש שעות. 6% אמרו שיעשו שופינג במשך שלוש עד חמש שעות.
אולי יעניין אתכם לקרוא גם על: הצורך בניהול משאבי אנוש.