פרסום הוא אחד התחומים החשובים ביותר בעבור כל עסק. הפרסום הוא המפתח לגיוס לקוחות חדשים, עידוד מכירות והצגת מבצעים או מוצרים חדשים.
פרסום ושיווק לעסקים באינטרנט הוא הזמנות נפלאה לחשוף קהל גדול של צרכנים פוטנציאליים לשירותי העסק בעלות נמוכה. האמצעים שעומדים לרשות בעלי העסקים ברשת הם : פרסום בעזרת אתר אינטרנט מקצועי, קידום אורגני, פרסום ממומן בגוגל ובמנועי חיפוש נוספים, פרסום ברשתות חברתיות, פרסום באמצעות תוכן ויח"צ, פרסום בפורומים, פרסום בסגנון Taboola או Outbrain, תכניות שיווק שותפים, רכש מדיה ועוד המון ערוצים שונים.
קשה להעלות על הדעת עוד פלטפורמה שמציעה כל כך הרבה אפשרויות פרסום בטווחים שונים של מחירים. הגמישות הרבה שמגלה רשת האינטרנט הופכת אותו לחומר ביד היוצר. מיצוי הפוטנציאל שגלום באינטרנט טמון בתכנית עבודה מסודרת, מעקב אחר נתונים סטטיסטיים, ייעוץ מקצועי והתמדה. פרסום לעסקים באינטרנט כדאי לבצע באמצעות איש מקצוע בלבד. הידע המקצועי הוא שמאפשר את בחירת פלטפורמת הפרסום הטובה ביותר.
יתרון בולט נוסף של האינטרנט כמדיום פרסומי היא העובדה שהכל מדיד ומדויק להפליא. זה לא כמו פרסום ברדיו או בשלטי חוצות ש"יורים באפילה" לקהל מאד רחב וללא ממוקדם, וגם קשה לאמוד את התוצאות של הפרסום – בין אם באופן ישיר ובין אם באופן עקיף.
באינטרנט יש כלי ניתוח וסטטיסטיקה מתקדמים ביותר המאפשרים למדוד אפקטיביות של כל קמפיין וכל ערוץ פרסומי, עד רמת המודעה הספציפית.
אפיק הפרסום היעיל ביותר
קביעת אפיק הפרסום היעיל ביותר משתנה בהתאם לקהל האפיון וסוג העסק. בעלי עסקים שפונים לקהל יעד צעיר יוכלו להפיק תועלת מפעילות בפורומים ורשתות חברתיות. אלו שפונים לקהל יעד מבוגר יוכלו לפרסם דווקא באתרים של מוסדות לימוד אקדמיים. בחירת אפיק הפרסום מתבצעת בהתאם לקהל היעד והיעדים שמבקש בעל העסק להשיג.
כאשר מבקשים להשיג חשיפה כללית נרחבת לשירותי העסק כדאי יהיה לשכור שירותי פרסום לעסקים באינטרנט במחירים זולים. הפרסום הממוקד דורש מחקר שוק שגוררות עלויות גבוהות יותר. לאחר העלאת המודעות של הקהל לשירותי העסק אפשר יהיה לפנות לפרסום סקטוריאלי נקודתי יותר. יש לציין כי בעלי עסקים שפועלים באזור גיאוגרפי מצומצם מתבקשים לבנות את קמפיין הפרסום שלהם בהתאם. בעל מסעדה בחיפה אינו זקוק לגיוס לקוחות באוניברסיטת בן גוריון בנגב או פעילות בפורום של צעירי אילת.
היכן לומדים שיווק באינטרנט?
קיימים מגוון קורסים ללימוד שיווק באינטרנט, המחולקים בדרך כלל לפי תחומים ספציפיים: קידום אתרים אורגני (שזה עולם שלם בפני עצמו), קורס PPC (פרסום ממומן), קורס רשתות חברתיות, קורס כתיבת תוכן שיווקי ועוד. ניתן ללמוד באחת המכללותה המוכרות כמו האקריו, ג'ון ברייס, NESS ועוד, או בקורסים מקומיים יותר ואפילו יש תוכנית מסובסדת על ידי הממשלה במשרד התמ"ת.
דרך נוספת ללמוד היא בעזרת שיעורים פרטיים אצל מורים פרטיים – ביחידים או בקבוצות קטנות. ראוי לציין כי כל נושא השיווק באינטרנט הוא תחום מאד דינמי ומשתנה ללא הרף, לכן יש לקחת בחשבון כי כל קורס כזה או אחר – מטרתו בעצם להעניק לכם את הכלים הבסיסיים ומשם להתפתח תוך כדי עבודה, כי מה לעשות – כמו בכל דבר, הלמידה הטובה ביותר היא דרך הנסיון המקצועי המצטבר.
בנוסף, קיימים מגוון בלוגים ומאמרי מידע מקצועיים ברחבי הרשת שדרכם ניתן ללמוד לא מעט. אחד הבלוגים המושקעים ביותר בתחום ה-SEO (קידום אתרים אורגני) הוא זה של דניאל זריהן, שכתב מדריך קידום אתרים מקצועי ובו רפרנסים לעוד הרבה מדריכים בתחומים השונים של הענף. המדריכים של דניאל מאד מקצועיים ומפורטים, כתובים בשפה קלילה ומתאימים הן למתחילים בתחום והן למתקדמים יותר.